Thursday, March 27, 2008

The Apple Of My Eye

Getting rid of the cold and going to the movies, my ass! Still have a cold, and to top it off I have adopted the albino look. My eye looks so bad Miia had to tell me to go talk to someone else today, and I scared three people shitless in the coffee room at work. Have antibiotics, and hopefully it'll be back to normal during tomorrow. If not, I will have to swallow all vanity and show myself in public (outside the office) looking like something out of an early Marilyn Manson-video.

My sleeping has been messed up all week, so I finished The Kite Runner by Khaled Hosseini in two days (or nights, rather). Because I'm usually not a big fan of books that deal too much with reality, I've kind of stayed clear of this one, but believe me, it was worth the read. Very well written, and you get very carried away with the characters. The story hurts a bit, but not to an extent where you have to stop reading. Am now starting Out, a novel by Japanese writer Natsuo Kirino. Bought it in Tallinn last summer but haven't got around to reading it.

So, no movies for me today, but thankfully Deb agreed to host in my place. I'll try to see the movie early next week, if work doesn't weigh me down too much. Don't know what I should do now. Two hours before next eye dripping. Crap.

8 comments:

il bocia said...

still haven't decide if i forgive you.... :)

cool, a japanise author.
tell me how was it, never read anything from asia though i own 2000£ worth mangas in italy and maybe i should...

i'm almost sick too, so let's hope we both get better!

C said...

I've read a couple of very short novels by Japanese authors before, but didn't really like them. Will be sure to review this one when I'm done, so far it doesn't impress me much.

My eye is not really better today, so I'm hoping it'll improve by tomorrow. I'll keep my fingers crossed for you as well!

Anniken said...

Kite Runner er fin, altså. :) A Thousand Splendid Suns er heller ikke dum. (av samme mannen, altså)

God bedring!

C said...

Jeg er straks klar med Tusen Strålende Soler i lydbokformat, fikk den til jul og den setter for øyeblikket lyd til mitt lære-å-strikke-prosjekt. Første gang jeg tester ut lydbok, og det er jo egentlig greit nok. Ikke noe jeg kommer til å bedrive i stor skala, men praktisk når man driver med noe med hendene. Historien er for så vidt bra, men jeg synes ikke den er helt på høyde med Kite Runner.

Er litt friskere i dag, og øyet er snart bra igjen. Du'a, åssen går'e?

Anniken said...

Lydbøker klarer jeg ikke helt. Iallfall ikke de jeg har forsøkt så langt. Men det finnes sikkert noen som klarer å lese på min måte der ute :D

Joa, det går bra. Skole, jobb, språkkursmekking, og ofte ganske lat. Samme gamle, altså!

C said...

Nei, det er liksom derfor jeg aldri har falt for dem heller, jeg foretrekker å ha sidene mellom hendene. Det funka dog dødsbra med strikking, i og med at jeg langt ifra er god nok til å kunne strikke og se på tv samtidig.

Samme gamle er ikke nødvendigvis så dumt :) Jeg er blid, har akkurat booket tur til Paris om et par uker :)

Anniken said...

Ferie eller forretning?

Og gratulerer med siste dag/første dag :D

C said...

Forretning to dager, og så ferie to dager. Jeg prøver som regel å legge forretningene ved en helg, slik at jeg får vært litt på tur uten jobb også :)

Takker og bukker, det har vært en vemodig/super dag! :D Gleder meg som en unge!